Perjantai 13. päivä pitäisi olla epäonnenpäivä jolloin kaikki menee pieleen ja tapahtuu vain keljuja asioita. Näin ei ainakaan tänään ollut, töissä kaikki sujui kuten pitikin ja iltapäivällä sain todella erikoisen uutisen, kun koulukaverini soitti.

Hän oli juuri lukenut sähköpostinsa, jossa kerrottiin hänen saaneen stipendin meidän koulutusohjelmastamme. Samassa viestissä oli lueteltu myös muut opiskelijat jotka olivat saaneet samaisen stipendin ja minun nimeni oli ollut myös listalla. Olin tietenkin pihalla kuin lumiukko, sillä olin katsonut sähköpostini aamulla, eikä siellä todellakaan ollut mitään stipendiviestiä... Niinhän sitä piti sännätä lähimmälle koneelle katsomaan sähköpostiviestit ja todellakin, minä olin saanut viestin ja stipendin! Olin aivan äimänä. En edes tiennyt että opintojen tässä vaiheessa voi saada stipendejä ja miten ihmeessä MINÄ sellaisen olen saanut.

Kyllä oli iloinen ja otettu olo koko loppuillan. Ja hieman kyllä huono omatuntokin, sillä mieleeni tuli heti muitakin opiskelijakavereita joille kyseinen osoitus olisi ollut tarpeen ja jotka ovat menestyneet opinnoissaan hyvin. 

Tämä kyllä kannustaa panostamaan opiskeluun tästä eteenkinpäin. Hymy